31/10 Stage Aken, dag 5

De laatste volledige dag van onze stage. Zoals elke voormiddag was er een training van 2 uur. Omdat de vermoeiendheid goed te voelen is bij de zwemmers knabbelden we er wat minuten af en startten we iets later. De zwemmers van Annelies schaafden hun rugslag bij. De slag die nog niet aan bod was gekomen. De zwemmers van Sven 'vlinderden' vooral en kregen de kans om hun 100 WS of 200 WS nog eens te oefenen voor hun vergunning. Na het zwemmen was er een droogtraining voorzien in de turnzaal. Een uurtje rekken en strekken. Voor sommige zwemmers was het twee keer niets, anderen zwemmers hebben alle spieren in hun lichaam gevoeld. Daarna weer een lekker middagmaal en platte rust. De zwemmers kregen ook de opdracht op een artikel te schrijven met hun 'bevindingen en ervaringen'. Deze teksten worden gepost is het clubblad op het einde van het jaar. In de namiddag werd er weer getraind en werd de finalewedstrijd zwerkbal gespeeld. Later werd er een quiz gedaan. Hierbij won Huffelpuf! Vooral Samir scoorde erg goed als Harry Potter kenner. Uiteindelijk werden alle punten opgeteld van een hele week. De ploeg van Griffioendor is de grote winnaar Aken 2019! De zwemmers van die groep mochten een beker van Harry Potter in ontvangst nemen. Omdat het vandaag ook Halloween is, werd er hier en daar gestrooid met Halloween snoep. Gretig dat de zwemmers waren! Een heuse fuif mag natuurlijk niet ontbreken op de laatste avond! Om 19.00 uur werd het eerste plaatje gedraaid. Dansen en swingen kunnen onze zwemmers duidelijk ook! Moe, maar met een geamuseerd gevoel liggen ze nu in bed. Iets later als anders... Maar ze hebben geluk. Want morgen mogen ze iets langer slapen als anders. Wat gaat dat half uurtje goed doen!
Tot morgen!