29/10 Stage Aken, dag 3

Vermoeide oogjes zaten deze ochtend aan de ontbijttafel. Het wordt duidelijk niet alle zwemmers het gewoon zijn om gewekt te worden om 6.45 uur. De dag verliep grotendeels hetzelfde als gisteren. Ontbijten en daarna een eerste training. De zwemmers hadden geluk. Het was maar een dik uur training omdat het zwembad bezet was door nog een andere club. Wat extra tijd dus in de voormiddag om naar de turnzaal te gaan. Daar werd een heel parcours opgesteld met allerlei toestellen. Er vielen weer punten te verdienen met het Harry Potter spel. Per groep moest het parcours afgelegd worden. De groepen die niet aan de beurt waren om het parcours af te leggen, deden andere opdrachten zoals: ontwerp een kledingstuk van Harry Potter met krantenpapier, maak een kaartenhuisje, welke toverspreuk heeft welke betekenis, ... Ook een partijtje trefbal werd gespeeld.
Vanmiddag kregen we broccolisoep voorgeschoteld. Gevolgd door bloemkool met frikadellen en frietjes. Een ware droom die in vervulling ging voor sommigen! Na het middageten was het een uurtje platte rust. De zwemmers mochten nog een half uurtje langer blijven liggen omdat ze er echt aan toe waren. De zwemmers van Sven kregen techniekoefeningen rond starten, rugslag en deden enkele sprintjes. De zwemmers van Annelies herhaalden hun techniekoefeningen van crawl van gisteren en kregen de beginselen van benen vlinder.
Ook vandaag hadden we weer geluk met het weer. Met z'n allen maakten we een wandeling naar het park en speeltuin. Daar hielden we een laddercompetitie. Arne werd uitgeroepen tot grote winnaar! Daarna schoven de zwemmers terug aan tafel met uitgehongerde blikken.
Een rustige avond stond op de planning. Gezelschapsspelletjes spelen en de knutselwerkjes afwerken. Voor ieder wat wils...

Hier nog wat nieuws rechtstreeks van de zwemmers:
Griffioendor: Helge, Qingkun, Norah, Aaron en Lars vertellen: We hebben in het totaal 330 punten met onze groep. We staan op de eerste plek. We denken dat we sowieso gewonnen zijn, want we staan ongeveer 100 punten voor. De trainingen zijn zwaar, vooral crawl is niet zo leuk. We zijn ook al begonnen aan een knutselactiviteit. Sommige vinden dat hun brouwsel lijkt op de broccolisoep van deze middag. Smakelijk.

Huffeldepuf: Amélie, Sophie, Marnix, Samir, Thomas vertellen: Hallo. De trainingen zijn tof, maar zwaar. De leukste opdracht was tuimelen op een mat in het water bij Annelies. En bij Sven de 10x 50m crawl, schoolslag en rugslag. We zijn zwaar aan het verliezen. We staan heel veel punten achter op de volgende groep. Het zwerkbalspel was heel leuk. We hebben al veel geknutseld, film gekeken en gesnoept. (zelfs Marnix) Het eten is heel lekker. Vooral de frietjes van vandaag. Het is nu spelletjesavond. Dikke knuffel van Huffeldepuf!

Ravenklauw: Lieze, Sune, Arne, Lore, Lotte vertellen: Het is leuk. We hebben al geknutseld. We hebben al veel gezwommen. We mochten ook al vrij zwemmen en springen van de wipplank. De filmavond was de leukste avondactiviteit tot hiertoe. We hebben al veel gesnoept. We hebben lekker gegeten. Lore heeft de hele pot appelmoes opgegeten. Zo lekker was hij! (veel gegibber en gegiechel bij de meisjes) We hebben ook al 'gevlogen'. Zwerkbal gespeeld met onze bezems. We hebben al een mysterieus drankje gemaakt. Vele dikke kusjes en knuffels van ons allen.

Zwadderich: Pip, Wout, Charlotte, Eli en Liese vertellen: Het is hier super leuk! De meningen over de soep zijn verdeeld. Wout en Liese vonden ze niet zo lekker. Pip daarin tegen wel. Het is wel vermoeiend om zoveel te trainen, maar ook wel leuk. De startjes waren het leukste. Maar ook het vrij zwemmen was een toppertje! De zwerkbal was heel leuk en ook de trefbal. We moesten uit de sorteerhoed een badge trekken. Zo werden de groepen verdeeld. We staan voor de moment op de tweede plaats. Maar natuurlijk gaan we winnen. Vele groetjes van ons vijf.

Ondertussen is het half negen, bijna tijd om naar bed te gaan. Slaapwel mama's en papa's! Droom zacht.