27/10 Stage Aken, dag 1

Vandaag was het eindelijk zo ver. We zijn vertrokken op stage naar Ubach-Palenberg. Een groep van 20 zwemmers kwam omstreeks 14.30 uur aan in het sportcomplex. Een eerste uitdaging werd hen direct voorgeschoteld. Ze kregen een kaartje met daarop een toverspreuk. Aan de deuren van de kamers hingen de bijhorende toverbewegingen. Op zoek naar de juiste kamerdeur en kamergenoot dus. Nadat iedereen was aangekomen en gesetteld, was het tijd voor de eerste training. De zwemmers van Annelies werkten aan hun vormspanning en het tuimelen als opstart naar de keerpunten die later deze week aan bod komen. Thomas werd uitgeroepen tot 'tuimelkampioen' van zijn baan. De zwemmers van Sven kregen denkwerk te verduren. Ze moesten armen van de ene stijl combineren met benen van een andere stijl. Na een uurtje kregen ze vijf minuten pauze. Iedereen was hier dankbaar voor, enkel voor Samir was dit niet nodig. Hij wilde verder trainen.
Na de training was het tijd om te starten met ons grote Harry Potter spel! De zwemmers werden ingedeeld in 4 groepen. De 4 groepen vanop Zweinstein uiteraard! De sorteerhoed maakte de beslissing. Qingkun, Helge, Norah, Aaron en Lore werden ingedeeld bij Griffioendor. Pip, Eli, Liese, Charlotte en Wout bij Zwadderich. Voor Huffeldepuf koos de toverhoed: Thomas, Amélie, Samir, Sophie en Marnix. Ravenklauw wordt vertegenwoordigd door Sune, Arne, Lore, Lotte en Lieze.
Nadat hun lot bepaald is door een hoed, gingen we aan tafel. Appelmoes met rosti's, brood en koude groenten smaakten ons. Als avondactiviteit stond er 'vrij spelen' op de planning. De matten werden in het water gegooid, de springplanken uitgetest. Moe maar voldaan, maken ze zich nu allemaal klaar om te gaan slapen. De eerste dag zit erop. Tot morgen!