14/02/2018 Stage Aken, dag 4

De dag van de waarheid. Niets valt nog te ontkennen nu. Tijdens de voormiddag training was er een filmopname met video-analyse door Dr. Komar. Hetgeen de zwemmers afgelopen trainingen geleerd hebben bij haar, moesten ze nu toepassen. In de namiddag volgde er een bespreking. We kunnen concluderen dat ze het eigenlijk allemaal goed gedaan hebben. We hebben het gevoel dat ze veel bijgeleerd hebben en dat hun basis van vlinder al goed zit. In de namiddag volgde er een training van hun vertrouwde trainers Annelies en Diane. Omdat de trainingen vandaag minder zwaar waren als die van gisteren, zijn de meeste zwemmers wat bekomen. De kwaaltjes zijn wat minder en de traantjes duiken minder snel op. Omdat het onze voorlaatste volledige dag op stage is, maakte we deze morgen een souvenir. Ze mochten allemaal een witte rugzak versieren door er op te tekenen met textielstiften. 's Avonds was het tijd voor de langverwachte doortraining van Dr. Komar. Ik ben ervan overtuigd dat de zwemmers ervaren hebben welke spieren er allemaal in hun lijfjes zitten. Een hele ervaring voor sommigen. Er waren er die onder de indruk waren. Omdat het Valentijn is konden de zwemmers de hele dag door chocolade hartjes vinden en zoeken. Niet om op te eten! Ze moesten ze sparen, want elk gevonden hartje leverde punten op voor het Heldenrace spel. Het voorlopig winnende team bestaat uit: Wietse, Witse en Charlotte. Maar... Het spel is nog niet gespeeld! Alles kan nog! Jammer genoeg moesten we vandaag al afscheid nemen van Kim. Fijn dat je erbij was!

Benieuwd hoe het met jullie topatleten gaat? Lees het hieronder.

Liefste ouders,
De spelletjes zijn wel leuk, maar de trainingen zijn zwaar. Marcel, het zoontje van Tim en Annelies is leuk en grappig. De filmavond was tof. Iris is streng, maar de andere trainers niet. Het eten is eetbaar. We hebben spaghetti gegeten en twee maal kroketten. We moeten altijd 3 soorten koude groentjes eten uit het buffet. De bedden liggen niet zo goed. We zijn naar het park geweest, maar het sneeuwde daar. Groetjes! Wietse, Witse en Charlotte

Liefste ouders,
Wij vinden het hier heel leuk. We hebben al veel lol gehad. Het eten is lekkerder dan thuis. (Sorry mama en papa)
De bedden slapen niet zo goed. De trainingen van Iris zijn zwaar, maar het lukt wel. We missen jullie niet, dus we blijven nog een weekje langer weg. De filmavond was tof en we hadden veel snoep. Marnix kocht 2 komkommers.
Groetjes van Marnix en Emily.

Het is leuk, maar Iris is wel heel streng. Strenger dan ik dacht. We hebben ook veel andere dingen gedaan. We vonden de trainingen heel zwaar. De spelletjes wijn heel, heel, heel, heel leuk. Het eten is gezond. Helge, Lars, Drieka

Hoi iedereen,
Het zwembad is heel koud. Het eten is heel lekker, maar het is vermoeiend op stage. De bedden liggen goed. De sauna was heel warm. De filmavond was super leuk. Noa, Erwin en Samuel.

Beste ouders,
Het is hier fijn en we worden maar beter en beter in onze techniek. Het is vermoeiend maar het lukt ons wel. Na de trainingen eten we ons buikje rond. Het eten is heerlijk waardoor we genoeg energie hebben om nog eens goed te trainen. We sporten heel goed in de tuin en de turnzaal. Dus maak je geen zorgen, want het is hier heel plezant. Wim, Lore en Tinco