12/02/2018 Stage Aken, dag 2

Terwijl de zwemmers aan het genieten zijn van de film 'the boss baby', volgt hier een overzichtje van onze dag.
Deze ochtend werden de zwemmers gewekt om iets na 7 uur. De oogjes waren bij de meesten nog klein, maar na een stevig ontbijt konden ze er weer tegenaan. In de voormiddag werkten de zwemmers van de zwemclub verder aan hun techniek van crawl. De jongere zwemmertjes van de zwemschool werkten aan hun techniek van rugslag. Het laatste stukje van de training kregen ze een zwemquiz te verduren. Bij een fout antwoord moesten ze een baantje zwemmen. Ze deden het zo goed dat er maar 25 m gezwommen moest worden! Het douchen en aankleden ging snel. Sneller dan anders. Want... er stond een uitstap naar de Lidl gepland. Daar mochten ze met hun zakgeld iets lekkers kopen voor bij de film. Dat lekkers zijn ze dus nu aan het verorberen. Sommigen kozen voor snoep of chips, maar er zitten ook gezonde zwemmers bij die een komkommer kozen of andere groentjes. Na een warme maaltijd 's middags was het platte rust. Iets waar veel zwemmers aanvankelijk tegenop keken, maar uiteindelijk waren ze bijna allemaal blij dat ze een uurtje in bed konden liggen. Na hun 'middagdutje' trokken we naar het park. Daar speelden we 'de grond is lava'. Een spel waarbij ze weer punten konden verdienen voor ons spel; 'De heldenrace'. Dankzij het slechte (sneeuw)weer moesten we vroeger van het park terugkeren als gepland. De speeltuin lonkte aantrekkelijk, maar dit was echt niet te doen. We willen immers geen zieke zwemmers! Ter vervanging speelden we gezelschapsspelletjes op de gang of lazen we even een boek. Om 16 uur volgde training 2 van vandaag. Voor de zwemmers van de zwemclub werd het best pittig! Ze kregen sprintjes te verduren en zwommen climax. De zwemschool werkte aan hun startduik. Iets rustiger voor hen. Zij sloten de training af met een ganzenbord. Bij elk vakje op het ganzenbord hoorde een zwemopdracht. Zo zwommen ze nog langer als een half uur zonder het te merken. Erwin was de winnaar na een spannende nek aan nek race met Marnix, Lore en Charlotte. We zijn fier op onze zwemmers, want zij zwommen in het totaal meer dan 3 uur vandaag! Een rustig film - en snoepmomentje is dus meer dan verdiend!