11/02/2018 Stage Aken, dag 1

De eerste dag zit er al op. Tijd voor een verslagje vanuit Aken. Rond 15 uur arriveerden alle zwemmers, die al direct aan het werk gezet werden. Alle geluk dat er sterke mama's en papa's bij waren om alle bagage de trap op te zeulen. Boven aangekomen zocht iedereen zijn kamer aan de hand van kaartjes met verschillende superhelden. Eens je kamer gevonden, kon je kennis maken met je kamergenoot. Eerst uitpakken en daarna was het tijd voor een eerste 'plonske'. De zwemmers van de zwemclub kregen een techniektraining crawl en de zwemmertjes van de zwemschool werkten rond rugslag en tuimelen. Zij hielden een wedstrijdje voorwaarts tuimelen waarbij Lars won en een wedstrijdje achterwaarts tuimelen waarbij Marnix won. Hij tuimelde maar liefst 8 keer zonder te komen ademen. Het laatste kwartiertje van de training was het tijd voor vrij zwemmen! Alle zwemmers, groot en klein waagden zich aan een sprong van de 3 m springplank. De eerste twee uur training vlogen voorbij. Geen gezeur en geen gemekker. Hopelijk is dit de trend voor de rest van de stage. Tijdens het omkleden merkten we dat er toch heel wat buikjes knorden van de honger. De kokkin van het complex kreeg 15 hongerige zwemmers en 3 trainers over de vloer. De soep, kroketjes, boontjes en schnitzel smaakten! Het ijsje dat we kregen als dessert nog meer! Na het verorberen van onze maaltijd werd het doorlopende spel opgestart. Onze superheldenrace. We gooiden allemaal 1 schoen op een hoop en onze kleine onschuldige Marcel legde ze per 3. Zo werden de zwemmers ingedeeld in groepen. Het is de bedoeling om met je groep doorheen de week zoveel mogelijk punten te verzamelen. De eerste opdracht van vandaag was 'sneeuwballendans'. Een variant van stoelendans, maar met ballen en blinddoeken. Hilarisch om te zien. Mocht het ijs nog niet gebroken zijn, dan was dat het moment wel. Daarna werden er nog een aantal kennismakingsspelletjes gespeeld. Rond half 9 werd er afgesloten en gingen we terug naar de kamers. Tegen 21 uur gingen de lichten uit op alle kamers en keerde de rust weer. De eerste dag was geslaagd!