Zwemclub

Voorwaarden nieuwe leden zwemclub:

Nieuwe zwemmers van 8 jaar of ouder kunnen op afspraak een zwemproef afleggen.
    Tijdens deze proef wordt er zowel naar de techniek, verschillende zwemstijlen en zwemtijden gekeken afhankelijk van de leeftijd van uw zwemmer.

In de zwemclub start je steeds bij de pré-competitie. Hier werken we verder aan de zwemtechniek en leren we om meer afstand te zwemmen. Het is de bedoeling zo snel mogelijk vanuit deze groep door te schuiven naar de juiste leeftijdsgroep.
Eendjes: 9 – 10 jarigen
Benjamins: 11 – 12 jarigen
Miniemen: 13 – 14 jarigen
Kadetten 15 – 16 jarigen
Junioren: 17 – 18 jarigen
Senioren: 19 – 20 jarigen
Masters: + 20 jarigen

Belangrijk om te weten:
- Indien je niet geïnteresseerd bent in het competitiezwemmen kan je na de pré-competitie overstappen naar het sportzwemmen.
- Je kan een vergunning verkrijgen tot en met het tweede jaar dat je miniem bent. Indien je niet aan de voorwaarden voor een vergunning kan voldoen moet je het volgende seizoen overstappen naar het sportzwemmen.